Mitt nyårsfirande

Så har ett nytt år anlänt och det gamla har passerat. I min familj firade vi med hemrökt lax och senare under kvällen musslor. Det var Bj. som lagade all mat. Vid tolvslaget bevittnade vid ett utsökt fyrverkeri i Dalbo. Många härliga eurosedlar formligen gick upp i rök inför våra strålande ögon. Vi träffade våra grannar och önskade dem "gott nytt år". Min bror hade fest och det blev en del sång och dans innan jag kröp i säng klockan 02.10. Trevlig kväll med trevlig början på det nya året. I dag var Bj. och jag på lantrådets nyårsmottagning vid Sjävstyrelsegården. Vi bjöds på en liten tallrik med plockmat, kaffe och tårta och en trevlig underhållning. Lagon avslappat med trevlig atmosfär. Bytte några ord med bekanta vi mötte. Ett par körsångarkollegor jag pratade med var liksom jag litet förundrade över att "Ålänningens sång" sjöngs i en tonart som närmast passade en barytonröst. Ett tips till musiker som söker tonart för allsång: att sjunga i lägre tonregister kan faktiskt vara lika omöjligt och svårt som att sätta sången i en alltför hög tonart. Mitt råd är således, ta något mitt emellan, de passar de flesta.

God fortsättning!

Eivor

Kommentarer