Sjuka Dagar

I dag är det verkligen grått väder för dimman hänger nästan ned i min trädgård. Har nu varit sjuk i snart sex dagar. Min förhoppning att febern skulle ge med sig så snabbt föll således på skam för det har varit ett antal osande attacker sedan dess. Min bror i Godby ringde igårkväll, han har samma slags influensa. Värst är ju hostan och rosslandet. Vi ojade oss en lång stund. För egen del har väl febern lagt sig men frisk är jag inte än.

Tittar ut över trädgården i vinterdräkt där resterna av nedsågade björker ligger kvar. Med mängder av små kvistar, flisor och sågspån kvar att kratta upp när jag får krafter till det.'

+ Fick en inbjudan hemskickad från Medis till en Gotlandsvecka med föreläsningar av bl a professor Owe Ronström.
- Kom inte (ens) till intervju för arbetet jag sökte på NIPÅ (var det nordiska språket och bristen av (finska) som var orsaken??!!)
Diskutabelt: det utlysta projektet som "maritim samordnare" för Mariehamns stad söktes av en person: fotografen Brittmari Trensmar som redan tidigare inlämnat ett eget utredningsförslag, (Uppgifterna från Ålands Radio) Det verkar således helt arrangerat för denna hyperfotograf, som jag ser det. Varför slänga ut pengar på annonser, näringsnämnden i Mariehamn??
Jag var på väg att söka det själv men ångrade mig i sista minuten....

Kommentarer