Prisvärda bilder

De gäller att inte hoppa på allt nytt som erbjuds. Jag gör inte det.

Min nattkamrat till höger om mig i sängen, har inget emot det heller.
Men i lördags fick vi ett ryck och slängde ut den aderton år gamla Salora TV:en. Som ju blivit förunderligt hes i ljudet och hade ryckningar och knäppningar litet här och där.
Ibland fick jag för mig att Ernst Kirstaiger hade lösgom i munnen och väder Tones kropp tappat fylligheten under de ormskinnsmala jeansen. Tiden var mogen nu. Ålderns rynkiga hästar kom klampande emot trots den digitala tekniken.


Och undret skedde. Vi bestämde oss för det nya - Nu har jag suttit framför vår nya Sony 32 tums Tv många timmar redan och upptäckt norska fjäll på grafiken till väderleksrapporten. Jag har glott in i doktor House`s isblå ögon och misstänker redan att han har blå linser. Eller som i går kväll då jag kunde se den imponerande Östersjökonserten från Anders Udde. Och slutscenen där Anders W vinkade adjö till publiken och improviserande dirigerande sångarna i bästa Yeltsin stil. Den var betalbar . Säg inte att tv-licensen inte betalar sig.

Kommentarer