Överhettad huvudklang.

Jag vet inte vad jag skall säga -om mig själv. Finns de hopp eller inte? Som igår kväll. Det började med att jag stod och stekte winersnitzel och medan jag stod och väntade på att vända köttet så kom jag på att det var övning med Oratoirkören. Men vilken tid var det? Det var nog kl 18.00. Min man Flygaren Bj. skulle till flygfältet vid samma tid men skjutsade mig innan det till Margaretagården. Framme där var allting svart och nedstängt. Det var fel tid: skulle vara 18.30. Förbannat. Nåja jag skjutsade honom till Sviby och så tillbaks till Margaretagården igen. Där hade de kvinnliga kortisterna specialträning med Kaj-Gustav. Vi tränade Mendelson, Hayden, Mozart under kvällen och då vi skulle hem frågade jag vänninan om jag kunde åka med henne. Visst svarade hon glatt.

I morse vaknade jag av att Flygaren Bj. stod vid min säng och ropade ut att bilen var stulen. Va, stulen undrade jag och tog ut mina öronproppar (jag sover alltid med öronproppar). Ja, bilen är stulen..eller var lämnade du den igårkväll!!!!Det var tungt, det skall sägas, att måsta börja tänka så tidigt på morgonen. Och jag rodnade och bleknade och förstod ingenting. Men sanningen måste fram. Jag hade glömt bort att jag hade bilen med mig till Margaretagården. Jag hade glömt bilen efter mig. Gud hur klantig kan man vara? Jag skyllde på de höga tonerna. Min kära Flygare Bj. tittade medlidsamt på mig då han satte sig på cykel och försvann iväg i mörkret. Bort till Margaretagården för att hämta bilen.

Hädan efter skall jag bra sjunga brösttoner. Inga toner över c eller sådana som bränner järnceller. För de var nog det som var orsaken. Överhettning i huvudklangen.

Kommentarer