Vettig sysselsättning







Sedan torsdag kväll har det inte hänt så värst mycket. Då presenterade jag utställningen ”Projekt 77, Åland förändras.” inför publik på Ålands Museum. Min uppgift var således liten. Men trots det fanns jag med i bild på Ålandstidningen under namnet Eivor Nikander. Det finns visst en sådan dam. Hur det blev så har jag ingen aning.

Eftersom jag jobbar som freelansare så kan mina dagar variera rejält. Därför har jag suttit hemma om pysslat med litet konstterapi. Det fick bli i Papier Marche. Tankarna går då till Venedigs lugna kanaler där det finns pappersmasker till salu i nästan varje gatuhörn.

Jag testade även göra en vetta av en guding. De blå viddernas sjöfågel som dyker upp om våren med sina uttrycksfulla rop. Nu är det knappt någon som sitter i vettaskåran och skjuter mot den . Vettan kan därför lugnt tillverkas av papper.

Kommentarer

Matts sa…
Föremålen ser bekanta ut! (Men lite lösare i formen än jag minns dem)
Eivor sa…
Ja du har ju inte sett dehär förut. Gudingen är formad på en ballong och därefter handformad. Huvudet är från farfars vetta. Men kul i af.