Mina anor

Jag har lagt ut min genealogiska utredning, finns på denna adress:http://home.aland.net/m03862-p3/slakt/nordberg/nordberg.htm

materialet är i princip klart men uppdatering är på gång . En del oundvikliga korrekturfel har kommit under inskrivningen vilket jag ber om ursäkt för. Men uppgifterna tror jag stämmer i stort. När det gäller mitt resonemang om Gisle Storbjörnsson och dennes efterföljande släkt på Åland så är jag inte klar med arbetet. Källorna jag använt mig av är Håkan Skogsjös släktutredningar om Vårdö, Brändö samt Rönnlövs släktutredning om Sottungaborna. Övriga källor är hämtade från internet och något från Tomas Sundbloms utredning om släkten Sundblom. Ytterligare uppgifter kommer från en del medeltida handlingar från Åland.

Observera:

2009-01-10. Ytterligare källor som jag vill uppge är Ingvar Dahls forskning om Gillberga socken i Värmland (S).















Kommentarer