Människovärde

Nej, jag tycker inte att människan är mer värd för att den jobbar med utredningar, bankplacering, datakonsultationer, arbetsledning, politik o dyl. Eller för att den kan uttrycka sig i tal och skrift, kan fler språk än sitt modersmål eller för att den kan utfroma en budget.


Inte sedan jag blivit vuxen , med egna åsikter har jag tänkt i dessa banor. Innan lät jag mig påverkas av uppblåsta

osäkra individer. För mig är inte en person mindre värd för att den får kladd och bajs på fingrarna då och då.


Däremot är det självklart lättare, rent fysiskt att inte behöva slita ut sin kropp för att försörja sig.


De personer som måste gläfsa över att de inte behöver smutsa ned sina fingrar eller böja sin kropp för att försörja sig, tycker jag kan blåsa upp sina grodkinder i tysthet. Eller tillsammans med likasinnade.

Kommentarer