Segelfartyg i åländska vatten



<
I går kväll tog min man mig med på en kortare tur med Gulle. Det måste trots allt till en del övertalning då jag var trött efter en litet stressig dag. Men jag visste trots allt vad som väntade och lät mig övertygas. Och..jag kom hem med underbara vyer i minnet och massor av foton över Åland i vårlig skrud.
Och kolla här: museifartyget Pommer i Västra hamnen. Vilken praktfull symbol för staden!

Kvällen var solig om än något kylig. Men inne i planet var det varmt och utsikten perfekt. Jag tog några foton riktad mot öster som fick en förvånande bra skärpa. Annars var det en aning disigt i luften vilket förtog skärpan något. Men man kan ju förbättra i Nero.
Vi lokaliserade Albanus påväg genom Lemströmskanal och kunde njuta av de vita seglen som drev fram båten mot det superblåa vattnet.

Kommentarer