I gräset

Någonstans i gräset springer Darwin och studerar arternas ursprung...jag går efter och försöker rädda mina nyss sådda säsongsblommor. I mitt nyaste blomland gräver han ivrigt precis där jag sådde indiankrassen. Kommer den någonsin att spira, undrar jag.

Vår lilla valp visade sig vara en riktig trädgårdsälskare. Ständigt vill han ut och skvätta eller bara släppa ut en lämplig lort. Jag går efter med spade och papper - slänger allt sedan i hundkomposten.

Det är annorlundare nu. Lite mer som förut då vår första hund var i familjen. Vad är det då som är annorlunda, tänkte jag den första kvällen då Darwin låg och snusade med huvudet mot min fot ute vid trädgårdsbordet. Jo, denna lilla varelse har plötsligt åter visat mig på "det finstilta i livet".

Och de är inte lite det.





Kommentarer

Anonym sa…
O, vad härligt! Lycka till med nya familjemedlemmen!Kram Mari
Eivor sa…
Tack Mari. Han är jätte gosig...men har lyckats bita sönder mina Skypehörset och mycket mer. Men det hör till...:)