Udda kan löna sig

Olle Ljungström sjunger i mina öron just nu....svenska flicka, svenskt kött...eller "Jag äger nåt du inte har" Hm kreativ kille det där. Även jag har Spotify...men jag vet inte vad som hänt med musiken jag lagrade i april. Men det går ju att ta ner den igen.

Men jag äger nåt som jag nyligen köpt på Mariehamns telefon: en Samsung telefon. Eftersom Åland är ett Nokialand så var det inte helt naturligt att stiga in i butiken och säga att "jag vill köpa en Samsung mobil".

Jag kände mig direkt väldigt udda ..."ja...vi har inga till försäljning precis. Men...sade den andra "vi har i lagret". Sommarkillen gick ut i lagret och kom upp med en svart lyxig box: lagerrensning på gång.

Det slutade med att jag köpte en Samsung SGH-Z540 för 99 e, modell 2006 som kostat 529 e. Jättebra, tyckte jag. Ett minus finns dock att den inte har FM-radio då jag lyssnar mycket på pr 1 och 2.

Så nu äger jag "Nåt du inte har"...eller.

Kommentarer