Bodils tröst

På min andra blogg är jag länkad till den kända författaren Bodil Malmstens blogg. Jag har läst hennes böcker under många år och njutit av det hon skrivit. Tills nu...jag fattar inget. I våras fick hon fnatt och började rota i skrivbordet och plockade fram teijrullehållare i olika färger: ja hon skapade teijrullefamiljen- någonslags mönsterfamilj bestående av pappa, mamma, barn.

Lite grann avslöjar hon dock. Orsak. Hon vantrivs i sin nyinköpta lägenhet och kan inte sälja den...för hon saknar spekulanter...i dessa kristider. Stadens tekniska verk har sågat ned strandesplanaden hon tyckte så mycket om, och inte minst: svenska kronan är så litet värd. Hon får ju sina ersättningar i SEK.

Men fortfarande fattar jag ingenting varför hon just hängde upp sina ängslan, sin oro eller sin vantrivsel på ett gäng plastteiphållare, som ibland får sällskap av en knippsapparat i svart.

Nej, jag har ännu inte fattat det poetiska i det - att se sin värd genom olikfärgade plastteijhållare.

Kommentarer