Tre Vise män

foto: Eivor Lindström

Här är min bild på tre vise män i Stockholm City. Jag fotade inte framifrån, då hade jag måstat lämna en gåva.
På Åland firade man idag Lucia i Lagtingshuset. Där fanns också tre vise män, med Gumppa som moder Maria. lagtingsman Roger Jansson var visst en av de vise. Man kan se bilder på Ålandstidningens hemsida. Men de vise i Ålandsregeringen tigger också pengar i år och vill att samtliga ordinarie anställda skall avstå en penninglön på 2 veckor. För att hitta på sådana förslag behöver man knappast vara vis.

Kommentarer

Pettas sa…
Hej Eivor!
Det var tre vilse män i lagtinget i morse :).
/eller kanske alla dagar.

Och Roger Jansson var förstås Josef.
Skulle ha varit roligt att vara närvarande.
Eivor sa…
Stod de vilse - jag trodde att det var jag som symboliskt fyllde i med en mer relevant metafor.
Nå, de förstår man förstås att Roger var Josef. Vem var Jesusbarnet i krubban-?
Danne Sundman...han är ju så smal nuförtiden så han försvinner i sänghalmen.