Den blå timmen


Stockholm den 3 dec. Foto. Eivor L
Ensam sitter jag under den blå timmen med en kopp svart kaffe och en försenad lunchmacka. Rimfrosten biter i gatustenen och framför mig brinner ett enda ljus. Senare betraktar jag Plattan invid Kulturhuset och konstaterar att det är en fin julstämning med stiliga ljusdekorationer.
Under den blå timmen sammanblandas dagens sista ljus med kvällens mörker. Och människorna blir till suddiga skuggor i vimlet. Rullar som garnnystan förbi i rulltrappor och trottoarer.

Kommentarer

Pettas sa…
Den blå timmen är magisk. Särskilt i adventstider.
Tack för besöket i fado-land idag Eivor. Jag är glad att du hälsade på och lyssnade till Rodrigo, denne unge fadista, med så mycket ömsint talang.
Eivor sa…
Till Pettas!

Magiskt är ordet. Absolut. Och vad tråkigt att jag inte visste att ni var på torget i lördags. Då hade jag åkt dit. Är ni fler gånger där innan julen?

Thomas!
Visst var den unge Rodrigo en fin talang. Det är viktigt att de unga bär traditionerna vidare. Och även förnyas.

Eivor
Pettas sa…
Vi finns i Sjökvarteret både lördag och söndag när Ålands Slöjd och Konsthantverk håller julmarknad.12 o 13 dec. Kl. 11-15.00
Ser framemot ditt besök:).
Eivor sa…
Men va bra. Vi brukar besöka just den marknaden varje år.
vi ses, förmodligen redan på lördagen.
Hej!
Eivor sa…
Tack för det. Du skulle vart med.