Ombord på Rosella

Nu är det redan mörkt ute och jag har varit inne hela dagen. Inte så värst mycket har hänt. Jag kom hem från Stockholm i går kväll tillsammans med 600 personer. Rosella hade gott om julfestfirare och en man såg jag som gick ned i limbo i en trappuppgång. Inte så smart. Men dårar och fyllon ser Gud speciellt till . Så också denna man.
Redan på resan över till mariehamn köptes ransonerna ut och de var inga små grejer det. Inne i kafeet satt småbarnsfamiljer med de små arvingarna klättrande på stora förpackningar Norrlands Guld. Men föräldrarna var inte berusade - det måsta sägas.

I stort så skötte sig resenärerna på överresan , och återresan var jag ju inte med på.

I kväll skall jag på en recensions jobb: Cindy Peeters i Jomala kyrka. Dessutom är det julfest med skolan på Arken. Vet inte om jag kan gå dit senare. Texten skall vara i tidningen till 12-13 i morgon.

Kommentarer