Åland är infryst

Burr. Det är kallt, 13-14 minus grader. Bilen kändes trög att köra och bilkön in i första rondellen rörde sig långsamt framåt i morgontimmarna då jag körde in mot staden. Bj. är tyst för han har en oxeltand som värker, och funderar om han borde gå till tandläkarakuten. Det borde han göra . Tidigare vid frukostbordet pratade vi om att snart har nog isen lagt sig runt hela Åland och att det kanske går att köra bil till östra skärgården.

Mina barndom och ungdomsvintrar känns plötsligt nära. Då längtade vi efter att isen skulle bära bilarna så vi kunde åka iväg från skärgården upp till fasta Åland.
Det var innan vi började ha gröna vintrar, det kunde gå en hel vinter utan att varken snö eller is stannade kvar.

Då det är ljust ute i dag skall jag promenera med Darwin och sedan åka till Godby simhall med min svägerska. Det har inte hänt så mycket mer än mötet med Visans Vänner i går kväll då vi planerade våra vinteraktiviteter med bland annat viskonsert den 14 mars i anslutning till visansdag den 12 mars. Det var Evert Taubes födelsedag.

Kommentarer

Pettas sa…
Hej Ordjorden Eivor!
Jag har utnämnt dig till Kreativ bloggare på min blogg igår den 30 januari. Du hör till favoriterna!:)
ha det gott!
Isabella sa…
Nämen! Du har fått en award av mig också! En award är lite kedjebrevsliknande, men du hör definitivt till de kreativa, så...!
Eivor sa…
Oj, här har det hänt saker då man varit på resa. Tack, för utnämningen; är det särskild kampanj nu?Det blir väl årets ålänning nästa gång:)
Eivor sa…
Till Isabella. Det låter verkligen stiligt det där med award. Lite som Oscarsgala. Men tack för din omtanke, den värmer genom is och snö.