Award tilldelad av Isabellasvardagsvisor och Pettas blogg


Det här är symbolen för att man fått en utmärkelse som kreativ bloggare. Jag råkade få två samma dag. Jag fick från Isabellasvardagsvisor och Pettasblogg. Det känns bra.

Den som fått en award skall helst uppge 7 händelser ur sitt liv. Kreativa , möjligen, och därefter utse 7 andra kreativ bloggare. Och glöm inte att länka till den man fått awarden från.

Här mina sju.

1. Har medverkat som solist i två LP skivor samt skrivit text och musik och sjungit in cd:en Öjord.Även medverkat i en Lp-produktion med körmusik utgiven i Stockholm. Har skrivit tävlingsbidrag till sångaren Jonny Ahlström.

2.Skrivit en diktbok.

3. Deltagit i en bild och form kurs som mynnade ut i en samlingsutställning på Galleri Skarpans, Mariehamn.Gjort research och intervjuer till en utställning på Ålands museum om Projekt 77, år 2007.

4.Stickade en lång gul halsduk då jag satt vid min fars sjuksäng hösten 2006 samt en stor kofta våren 2007 med gotländskt allmogemönster som förlaga. Renoverade sovrummet hösten 2009, där jag målade, väggar och tak samt sydde nya gardiner. Har stickat fem par vantar med mönster av estländaren Aino Praakli 2009.

5. Har blivit strandsatt i Kaspellskär och tvingats lifta med en mekanikerbil till Norrtälje. Det hände efter att jag varit på mina vänners dotter studentfest i Täby.

6. Har festat med Stellan Skarsgård och hans fru på Söder efter en gårdsfest i kvarteret vi bodde i. Först gick vi till min mans och min lägenhet efter en wiskeyflaska för att sedan dra hem till Skarsgårds. Vi gick i samlad trupp till en garderob som var upplyst och härbergerade en grön kraftigtväxande odling. Tomater trodde jag. Sedare drog Stellan upp en Salvia kryddburk och erbjöd de som fanns där att röka på. Ännu hade jag inte förstått vad det hela handlade om. Först då min man som skällde ut Stellan för hans odlingar i hemmets vrå, studsade jag till.”Jamen ni dricker ju wiskey” ”och du både dricker wiskey och tänder på” sade min man. Vi tackade strax för oss och lämnade våra grannars hem.Den där händelsen var i början av 80-talet och den berömde skådespelaren tycks klarat sig utan större men. Och jag fick inse hur aningslös jag var trots ett flertal år i Stockholm.

7. Förra veckan i årets snökaos hade jag tandläkartid kl 8.10. Vi hade kommit så långt i proceduren att Paula putsade bort tandsten. Då ringde telefonen i handväskan. Ihärdigt. Jag visade tecken med handen och putsningen avtog. Jag tittade på mobilen. Anonym telefonör stod det. Stängde av. Det forsatte ringa och jag svarade. ”Det är från polisen”....”du har bilen...den står parkerad framför en ingång” Pest och pina: gatorna var oplogade och jag åkte därför till Östra skolgatan och parkerade, mindes jag. Efter en annan bil. Nå, allt resulterade i att vi fick avbryta tandputsningen och jag pulsade iväg genom snön. Väl framme, fanns ingen väntande bil, men en uppskottad väg till ett hus som står längre in i kvarteret. Någon hade ringt polisen i förbyggande syfte. Tack för de...


DE AV ER SOM TIDIGARE FÅTT UTMÄRKELSER SKALL SJÄLVKLART INTE KÄNNA TVÅNG ATT GÖRA EN NY RUNDA.

Kommentarer