Två Vikingar i Mariehamn


Den gula lilla maskinen vi sitter i driver lugnt fram över ett vintrigt Åland. Det är dock inte klart väder utan dimskikt har trängt över land på grund av att Ålands hav ännu ligger öppet. Men österut i den åländska skärgården ligger isarna och för ett ovant öga är det stundtals svårt att skilja mellan öar och hav. Jag hade kameran med mig för jag vet att jag skulle ångrat mig om jag inte hade det. Men ljusförhållandet var inte bra och man måste gå ned på lägre höjder för att få tydliga bilder. Jag tog i alla fall några men vi flyger ut senare för fler vinterbilder. Ovan ser ni två Vikingfärjor som stävar ut ur Västra hamnen i Mariehamn på eftermiddagen i går. Jag tyckerdet hörs hur isen bryts mot stäven.

Kommentarer

Pettas sa…
fint att få vara med i den lilla gula på höjderna!
Eivor sa…
Vänta bara ljuset och det blå vattnet återkommer då ska vi sväva iväg som Örnie:)