En god middag är mycket värd

Måndag igen. Idag har jag varit fram och tillbaka till Vårdö. Bra vinterföre på vägarna och trafiksnålt med bilar. På den numer berömda Töftöfärjan stod jag ensam på däck på både dit och hemfärden. En riktig vågdipp för att köra ombord då vattnet är så lågt i sjön.

För mig är det här en årstid då jag går och väntar på något annat. Kan inte som förr spänna på skidorna och åka iväg i snön. Jag minns inte ens om jag har några - möjligen finns de på innertaket i förrådet.

I lördags var det i alla fall trevligt då vi gästade vänner i Sviby som bjöd på en riktig god gormémiddag. Och en liten stänkare till kaffet.

Riktigt fina bildupplevelser visades också samt en lätt dusch av Jan Johansson jazziga pianotoner. Vad mer kan man begära.

Kommentarer

Pettas sa…
Så mycket mera behövs inte ibland. Det är mera än tillräckligt för att bara njuta av livet.
ha det bra Eivor!
Eivor sa…
Absolut:) Det var perfekt med förrätt: bloccolisoppa,huvudrätt: gösgryta med gula kantareller och hemlagad vaniljglass till efterrätt:) Det blev vi bjudna på hos "halv sju hos mig". Lika bra som på Tv, alltså.
Isabella sa…
Jag älskar Jan Johansson! Lyssnar ofta på hans pianomusik.
Eivor sa…
Absolut. Jag har alltmer börjat intressera mig för jazzmusik och en favorit är Jan Johansson. Härligt att han funnits!
Anonym sa…
Tack själva för gott sällskap!
Tänk att ord kan få det att låta så gott! Jag måste ju se på dina flygbilder, dom var verkligen vackra. Du är så bra på att sätta till berättelser till bilderna.
Ha det gott önskar vi i sviby
Eivor sa…
Det är inte så lite uppmuntran om Svibyvännerna njuter av mina flygbilder, ni är ju båda mycket duktiga på foto.
Och, vi ses snart över en god middag!