Vårens fåglar har kommit

Plötsligt så befann jag mig i säng med 39 graders feber, halsont, huvudvärk och kroppsvärk är inte vaccinerad och det skulle ju komma en andra topp på vårvintern.

Då jag blir sjuk måste jag ringa återbud till minst två inrättningar. Det är ganska jobbigt då febern pendlar mellan 38,5 och 39 gr. Jag kände att jag inte hade riktig koll på vad jag pratade om. Nu missar jag även körövningen i kväll.
Men i går då jag släpade mig upp ur sängen och hämtade svartavinbär ur frysen, såg jag två par bofinkar som besökte fågelbordet. Kul att se er igen.

Kommentarer

Pettas sa…
Krya på dig sjukling!
Ingen svinis, bara en vanlig vårförkylning gissar tanten i Geta.
Drick mängder av vätska så drivs det onda ut ur din kropp!
Eivor sa…
Bra, tanten i Geta, så tror jag också. Jo, jag är så glad åt mina svartavinbär att sätt i het dryck. Men jag när en liten teori om att jag möjligen fått infektion efter tandutdragningen. Vissa organiska ting har bubblat ut ur näsan. som inte är snuva.
Pettas sa…
Oj, schade, då skall du nog vara försiktig om du har fått infektion. Antibiotika och läkarbesök?
Var rädd om dig!