pärlbröllop - 30 år.

Vi hade bestämt oss att fira då jag och Bj. varit gifta i 30 år. Den dagen inföll den 12 juni nu i år. Bj. hade bokat på Havsvidden i Geta och Staffan, och Matts (med sambo Hanna) var också med. Vi hade en fantastisk kväll med en blånande utsikt över Norrhavet, god mat och små presenter. Min man höll ett gulligt litet tal till mig och överräckte en bok om att "anlägga odlingar under extrema förhållanden", som i krigssituationer under I och  II världskriget. Defiant Gardens heter den. En något bisarr metafor över mitt trädgårdsintresse samt de faktum att vårt äktenskap nu är lika långt som det 30-åriga kriget. Detta sagt med ironi:)
 Staffan kollar utsiken - som inte är helt "fy skam".
Matts småpratar med Hanna





Matts (vårt första barn) överräckte den nyutkomna boken om "Lagring" utgiven av Kungliga biblioteket i Stockholm. Matts har varit en av redaktörerna och bidrar även med en essä.  Tack för en underbar kväll.

Kommentarer

Pettas sa…
Grattis båda två, till trettio år!
Lycka till med nästa omgång trettio!

Vi kom igång så sent, så för att få litet mängd i bröllopsdagsfirandet så firar vi varje månad, den tionde istället; nu är vi uppe i 116 månader!
Han hade tur den där Bj och hittade den finaste pärlan!! En annan var ju med då det begav sig...
Jag minns att vi gick till en grekisk restaurang dagen efter.
jag åt grekisk sallad för första gången. Jag och svarta oliver kan fira trettio år nu då. Kuriosa!!
Isabella sa…
Oj, 30 år! Vad fint! Grattis grattis!
Eivor sa…
Pettas ni är lika häftiga som Pettsons katt. Är det en tillfällighet (namnet Pettas):)

Isebell vad skojigt att du minns din första greksallad tillsammans med familjen Lindström. Tänk att trettioår ändå går så fort:)

Och Isabella. Visst är det fint att ha varit gifta i trettio år. Absolut.

Tack, tack, för era ord:)