rosor, varsågod

Plötsligt inträffar de där märkliga som får mig att tänka till. Det att vissa dagar bär prägel av någonslags sammansvärjning. En komplott kanske eller konspiration. De kan vara trivialt , men känslan finns där och blir till någonslags sanning. De gäller min familjs tillstånd.

Jag drabbas av svår förkylning. Ligger och gullar med toapappersrullen en hel natt för att vara säker på att hinna snyta mig. Min Bj. drabbas av bältros. Min mamma ådrar sig svår luftrörskatarr och så de allra märkligaste. Min svåger (kaptenen) även ivrig jägare skall slakta ett rådjur. Då rycker det till i rådjuret så slaktkniven sprättar ur handen och träffar kaptenen i handen. Såret fick sys med 14 stygn.

Allt detta hände samma vecka. Det låter ju inte så bra. MEN, jag lyckades att skaffa ett studentrum i Stockholm till vår konststuderande son Staffan.

Ibland måste man ge - för att få något.

Kommentarer

Pettas sa…
Så kan man också se på det:). Vackra rosor! Glöm inte att smörja nästippen för allt gnidande du utsätter den för. Den behöver också få någonting:).
Krya på er allihopa!
Eivor sa…
speciellt Bj. behöver uppmuntran för bältros kan bli långvarigt. Jag är återställd och mamma är på bättringsvägen.kaptenen vet jag inte riktigt hur det är med.. men tack för omtanken:)
... men nu börjar snart en ny vecka! Skönt att ha det där undan! Tack för rosorna förresten!
Eivor sa…
Du är verkligen värd en dagens ros efter din insats för mor de senaste dagarna. Och nästa vecka är verkligen ny för mig då jag avslutar mitt jobb på slottet.