Julens änglar


Så har vi i familjen firat julafton med mat och presenter. Det här året har vi i första hand valt att ge klappar som vi behöver. Det känns helt bra. Staffan åkte tillbaka till Stockholm i gårkväll på Rosella som hade få passagerare. Matts är kvar än men reser innan nyåret. Det har också hänt en del sorgliga saker då vi på julaftonen fick budet att min systers svärmor avlidit snabbt och oväntat. Det var väldigt sorgligt. Idag åter så ringde min Bj:s kusin och berättade att hans mor stilla gått bort idag på förmiddagen.  Det känns vemodigt då det var Bj:s sista släkting inom pappans syskonkrets. Det är så livet är.





Kommentarer

Pettas sa…
Det är alltid sorgligt när någon går bort och märkligt nog extra tungt i jultider. Desto mera behöver vi ta vara på allt det goda livet bjuder på. Underbara bilder som har fastnat i din kamera!
God fortsättning!
Eivor sa…
Ja, det var nog en riktig chock speciellt för Bella och familjen. Då jag såg bilderna på mina julänglar tyckte jag att de kunde få representera dessa två bortgångna.

Och God fortsättning till dig också!
Eivor sa…
Tack snälla Marina.
Susy sa…
Åh...jag undrade på juldagsmorgonen var Bellas svärmor var, hon brukar sjunga med kören!
Mycket tråkigt att höra :(
Benita M-E sa…
Vilka fina bilder du lagt upp - änglalikt. Och visst är det ledsamt när någon nära dör, jag kan aldrig vänja mig vid att folk säger "det var väl väntat" när någon äldre människa går bort. Man kan ALDRIG vara beredd på det, så enkelt är det.
Eivor sa…
Tack Benita. Fina tankar du har, för det precis så det är. Att gamla människor lämnar oss känns precis som du säger: sorgligt och oåterkalleligt. Tomrummet finns där alltid.
Eivor sa…
Ja, det var en stor chock för familjen, ingen var beredd på det. Och Bellas svärmor skulle mycket riktigt sjungit med i julmorgonskören. Men hon fick ju i alla fall vara aktiv in i det sista.