Nu vänder vi blad



Året som gått har egentligen varit ett bra år för mig och familjen.  Ett år då vi satsat på att renovera den 26 år gamla stugan. Vatten har dragits in, nytt golv lagts, nytt kök, duschrum och nya eldragningar. Hela den proceduren gjorde att familjen mest tillbringade sommaren på stugans nybyggda altan. Då ju sommaren var varm och skön var de inga större problem. Problemet var då man skulle organisera sitt liv vid läggdags. Stiga över böcker och kärl, kläder osv. Men så småningom fann vi en slag orgnanisering mitt i röran. Röran är dessvärre inte helt återställd ännu men huset borde bara iordningställt till våren.

Skönt känns det att Matts fått en doktorandtjänst på Idéhistoriska institutionen vid Stockholms universitet med placering på Kungliga bibliotekets forskaravdelning. Yngstingen Staffan som går andra året på Pärmby konstskola har en ny flickvän sedan juni och söker en lägenhet till de två. Han är bara i början av sin konstutbildning.

För egen del har det lunkat på med mina olika jobb - och - ett försvinner, men nytt frilansjobb är på väg att byggas upp med ny samarbetspartner.

Så jag säger som Kungen: nu vänder vi blad...och ser fram mot något nytt.

Kommentarer

Susy sa…
Hoppas du får ett himla bra år med härliga jobb som ger dej mycket!
Snart dags för den årliga träffen ute i Finström förresten!
Eivor sa…
Tack:)vissa är jobb är inte så härliga-- de varierar liksom. Men det nya har jag inte påbörjat ännu.
Ja, snart är det åter dags för folkis...tänk vad ett år går fort:)