Tomtegummor som sjunger


Så beslöt Lita och jag oss att äntligen utföra vårt uppdrag att sjunga julallsånger på Bilioteket i Mariehamn. Inte för att jag kände mig återställd och gillade läget men det fick bära eller brista. Men det tar tid med stämband att helna.  Nå vi stod där på Torget iklädda röda tomteluvor och Lita delade ut bjällror till publiken. Den var ju inte så stor - men den existerade - och ett par kom glatt och slog sig ner då vi redan sjungit klart. Men lugn, vi är två busiga tomtegummor så vi ger oss inte utan uppför programmet igen på Alandica. Det blir den 6 januari kl 19.00. Till dess: sjung och mys. 



Foto: ordjorden
Foto: ordjorden
Foto: ordjorden

Foto: ordjorden
så här såg juldekorationerna ut vid förra seklets första decennium och lite tycker jag de påminner om Earnst Kirschstaigers  jul. Nostalgi.

Kommentarer

Lovar! (att julmysa)Alandica minsann! Nu vankas det inte julstugor mer för tomtegummorna.
Typiskt 6 jan. Då jobbar jag förstås.
Förresten verkar det som du har en outsinlig mängd med gamla roliga annonser!
En jultvål skulle sitta fint när man blir så "sväjtågär" av allt skottande.
Eivor sa…
Jo,fortsatt och mysa du och se till att gör en ordentlig jultvagning i bastun. Men tyvärr så ärjultvålsreklamen lite inaktuell så jag tror att lagret är slut. Troligen för 100 år sedan...
Jag noterar även att tvåltomten är rätt (nu är jag snäll) osnygg!
Omåttligt ful, hade jag först tänkt skriva.
Nu är ju inte jag så bra på att bedöma tomtars snygghet, men stackarn... han påminner lite om mig i kroppen! :D