Vad en hund skall veta

Inte för att jag är för den slags humor. Nej inte alls. Men min systerson Tommy och bloggen Tommix har erhållit ett hedersomnämnande på Finlands bloggfest. Förstås skall jag inte recensera bloggen men väl hämta en mening som innehåller goda råd. "Hundar som när dom skäller så kommer det arga bin ur munnen," står det. Det hade varit bra om min Darwin i går varit informerad om sådana konster. Då hade inte jag behövt skrika (trots att rösten var borta) då han jagade bort grannkatten, jag hade inte behövt vissla då han smet genom att med hjälp av snöhögar kräla över staket till grannen för att jaga katten vidare. Jag hade inte behövt cykla runt i Dalbo med feber och heshet, hem igen för att ta bilen och köra runt gatorna. Jag inte behövt ringa polisen och inte heller behövt köra dit för att befria min hund som satt finkad i deras garage.

Jag hade bara behövt träna Darwin att blåsa ut getingar på fastighetsskötaren vid Alandiabolagen vid Uppgårdsvägen som fångar upp lösa hundar efter 5 minuter på rymmen. Jag hade då bara behövt vänta att dessa fem minuter skulle ha använts till att Darwin åter sprungit hem.
Tommix de där var motiveringen till ditt pris i blogg.fi.

Kommentarer

Pettas sa…
Nämen Eivor,
du är väl hundvän? Han ville ju bara ha litet kul, lille Darwin:).
Nu vet han var polisen finns också.
Tittade faktiskt på din systerson när han tog emot priset, via Hbl.

Krya på dig Darwinsmatten!
Eivor sa…
Gjorde du:) Och du har helt rätt att vovven ville ha lite kul, vilket jag inte orkade med febertemp i kroppen.
Sånt här är alltid roligast efteråt:)