Vi äro musikanter

foto:ordjorden
foto:ordjorden
Snön har vräkt ned över Mariehamn hela eftermiddagen och jag vet inte hur många gånger jag sopat av bilens fönster och tak. För jag måste ta bilen då jag åkte till doktorn för att få medicin för min övreluftvägsinfektion. Sedan bar det iväg till apoteket och banken och Sparhallen. Och snön var plaskig och litet blöt. Inte iskall alls.
Karin skriver på Pettas blogg om julsånger som hon minns och jag upplever en viss irritation inom mig för att jag måste inställa Litas och mitt Julallsångsprogram på söndag. Jag har sångförbud även nästa vecka.
Men jag skall jag avslöja några sånger ur programmet.

Rudolf med röda mulen, jag såg mamma kyssa tomten, Ser du stjärnan i det blå, Vi äro musikanter osv, men dom är satta i litet speciella arrangemang. Vi har även Knut Grüssners Vinterpsalm från Åland (mitt solo) och Carolas Himlen i min famn (mitt solo) har har även liknande arrangemang på ett flertal av sångerna.
Lita spelar The First Noel på tvärflöjt till mitt gitarrkomp och är även med i Ronjas visa vid lägerelden av Georg Riedel (mitt solo). Sedan tillkommer ytterligare kända julsånger. När programmet görs vet jag inte ännu.

Kommentarer

Pettas sa…
Hoppas nu att du blir frisk ögonaböjochbums!
Eivor sa…
Tack. Förresten skall ni vara med på marknaden den 6 dec.