Köket i stugan


Nu är det endast varmvatten som saknas, för köket är i det närmaste klart nu. Idag spikade Bj. upp väggskivan bakom diskhon. Den är av borstad rostfrittstål och blev riktigt bra. Idén bakom det är att använda sig av råamaterial som trä, glasbetong och rostfrittstål. Vi har satt en mindre ruta av glasbetong bakom spisen. Det syns inte på bilden.

Också denna gång promenerade vi genom drivsnö och skare. Darwin var lycklig att få springa lös och på hemvägen träffade han en större vallhund och lite handgemäng uppstod. Men det var ingen större fara. Nu dröjer det någon vecka innan vi är där igen.


Nytt: Bilden ovan visar köksspisen och glasbetongen. Det här är för att susyfunderarvidare verkligen skall se att jag har spis i stugan:) Observera att vi inte skall bygga för hela öppningen med glasbetong. Det är bättre med en serveringsöppning, men det behövdes en vägg bakom spisen.

Kommentarer

Gudars vad fint ni gjort det! Hur många stjärnor till blev det på hotellet nu, man bara frågar?
Undras om det serveras peparrotsgädda där?
Eivor sa…
Den är förtillfället slut på menyn...men får jag tag på en gulfläckig så kan det bli.

Men jo, visst blev det bra och jag läängtar efter att bokhyllorna skall göras i orning så vi kan börja vistas där. Bara varmvattnet kommer så blir de en fyra,...vi har ju bara utedass för kroppstömningen.
Susy sa…
Så fint ju :)
Funderarde lite över brist på spis när jag bra såg bilderna, men tänkte att ni kanske kör råföda eller nåt sånt på stugan ;)
Eivor sa…
Nä, vi har den på andra sidan. Det är inte riktigt klart därinne så jag ville inte fotat. Men vi har en utmärkt fungerande elspis av märket Bosch som jag köpte på Emmaus:)
Där kom gäddkokar´n...
Eivor sa…
Nu är de bara kroken som saknas.
Susy sa…
Tack, känns mycket bättre nu när jag vet att ni kan avnjuta varm mat då och då också :)
Eivor sa…
Det finns alltid en gäddstjärt kvar för en välkommen gäst:D