Natt på badrumsgolvet

Den kan snabbt ändras. Hälsan, alltså. På onsdagkväll var jag på en långpromenad med jycken, vädret var milt och vintrigt och lite av karnevalstäming. Jag mötte joggare, gångare, hundar och deras hundägare. Det mesta kändes bra och jag var pigg då jag åter vände hem.

Det gick några timmar..så började en smärta kännas i magen...och resten är historia. Ett par timmar senare befann jag mig liggande på golvet i badrummet på en madrass, för att ha nära till toastolen. Magsjuka, eller vinterkräksjukan hade drabbat mig. Då jag låg där helt slut med kaleodoskpiska syner, nojs och  med frossa  insåg jag att det enda jag kunde göra var att få upp de magonda. Jag skulle ju sjunga på en begravning kl 13.00. Dessutom hade Lita och jag julprogrammet i Alandicas aula på kvällen. Därför var det praktiskt att ligga en meter från toastolen. Och jag lyckades , men det var inte särskilt bra för stämbanden. Men jag var i Lumparlands kyrka och både spelade gitarr och sjöng på jordfästningen. Sedan hem och sova litet för att åka till Alandica. Programmet gick faktiskt bra, vi hade till och med publik som trotsat snöstormen.

Idag har jag ännu inte ätit något, dricker mest men jag är snart återställd. I morgonkväll blir det videoopera på Stadshuset. I dag softar jag då det faktiskt är min födelsedag.

Kommentarer

Pettas sa…
Du är ju en riktig järnlady, som klarar av allt detta så galant. Men måste man så måste man...
hoppas du snart kan äta som vanligt igen.
Eivor sa…
Nej, inte alls än. Fast du så skulle fresta med gott nybakat. I kväll skall bjarne laga mat...fåse om jag kan äta något. Men nyss var jag på promenad.
Lilith sa…
Hur orkar du? :) Skulle inte kunna stå på mina ben efter en sån pärs! GRATTIS på födelsedagen dårå! :))
Kära syster jag för dig ömma... att du måste så brutalt tarmar tömma.
Att ligga på ett toagolv är inte bra... nej bättre kan man ha.
Hoppas att du nu bättre mår... idag då du fyller år.
Gåvan din är köpt och klar...
men nu tror jag inte jag till staden far.
För jag lider av en förfärlig skräck.. att jag skall hamna i min egen träck!
Stort grattis från din fega syster!
Eivor sa…
Lilith, inte var de så farligt bara man kom upp på benen:)Och tack för grattiset:)
Eivor sa…
åh, så onödigt med gåva
nyfiken så jag ej kan sova:)
Men du gör klokt i att undgå pesten,
du får istället vänta på födelsedagsfesten.

Tack från din toalettboende syrra.
Susy sa…
Åh stackare, inte skoj alls! Hoppas du piggnar i och kommer ut till folkis på onsdag!
Och Grattis i efterskott!
Eivor sa…
Tack för grattiset och medlidandet:)

Fast idag åt jag för första gången litet mer mat sedan onsdags eftermiddag. Men det känns nog lite som för vargen efter att han fått stenarna utbytta mot Rödluvan. Men annars är jag pigg.