Position mot våren

foto:ordjorden

Det visste ni kanske att då det är varmare väder vintertid så är himlen grå och täckt av moln. Så har det varit ett bra tag nu. Men vinterfåglarna paraderar genom den grå himlen i stora flockar. I går var luften fylld av kajor som skränande flög väster ut. För att i nästa ögonblick vända och styra kosan österut igen. Hela flocken rörde sig som en enda individ. De betedde sig konstigt i mina ögon. Men så länge de inte ramlar ner döda över mitt huvud så får de hålla på. Då jag stannade och tittade på fenomenet hörde jag vinterns bevingade gatupolis som kraxande och flaxande hade beblandat sig med kajorna. De verkade inte gilla varandra helt enkelt. Möjligen fanns någon ungörn med också. Kajorna skydde kraxandet och drog iväg bort från kråkorna.

Men nu är min styrposition vänd mot den annalkande våren och en förhoppningsvis  blå himmel mot  vit snö.

Kommentarer

Pettas sa…
Vi går mot ljusare tider!
Eivor sa…
Visst gör vid de. Och äntligen ser jag en blå himmel igen:)
Susy sa…
Jaaaa!
Nu lyser solen, men tusiken va kallt de blev igen!
Eivor sa…
De va i går de:) Idag har de varit snö, snöplask och snart regn.Vi lever i förändringens tid.