Ute vid havet

Det här är vinterutsikten ute och inne vid vår stuga i Vårdö. Vintern har sitt grepp och det är en märklig känsla att vara där då man inte kan höra det ständiga och växlande ljudet från vind och hav. Det var verkligen vindstilla också.



fotograf: Eivor Lindström

Bj. och jag hade en fin promenad i det vackra vintervädret på väg mot vår stuga. Inne i stugan var det nästan 2 grader plus . I duschrummet står värmen på lågt, så det är möjligt att att det påverkar värmen. Det känns bra att det märks att vi förbättrat stugan med vår renovering.

Nu längtar jag verkligen tills vi kan stanna över natten och fortsätta med slutförandet av renoveringen.

Kommentarer

Längtans tider. Vilka vackra bilder! Själv var man på jobb medan familj och hund varit ute hela em.
...måste tillägga... jag minns att vi var där en vinter och åkte pulka.
J. den smidige mannen, försökte skuffa någon på mjölkkälken... och bröt av de bakre stöden och pappa såg mörk ut i synen. Den var antik och meningen att skulle hålla 50 år till.
Eivor sa…
Really...:) var de inte den som han fick från Albin i Grunsunda. Eller var det som vanligt från någon auktion på Berghags.
Men den kanske finns kvar än för vår far gav sig nog inte för ett avbruta kälkstöd.
isf. får vi skicka avbrytar´n på renoveringsuppdrag.
Lilith sa…
Vinterns vackraste ansikte! :) Tur det kommer såna dagar emellan så att vi orkar lite till...i väntan på vår och värme.
Eivor sa…
Så fint det låter då du säger det så:)
Susy sa…
Äsch, jag som är så trött på vintern och snön och så visar du den så här himla vackert...hm...kämpar med att vara sur på den ännu ;)
Eivor sa…
Du måste flirta med grannen igen:)
Susy sa…
Jag flörtade inte förra gången heller...han är bara snäll och jag behöver ingen skottning just nu.
Men jag vill inte ha snö mera, vill att det ska bli varmt och att snön smälter bort nu!
Eivor sa…
Ja, ibland tycker jag att vi haft vinter två gånger per år nu. Hit med solen.
Vilka vackra bilder Eivor!
Och fönstret ör så vackert!
Jättefint.I sommar SKA båten förtöjas vid er brygga!
Eivor sa…
Tack Linda, de var en strålande vacker dag utanför. Och, jag ska sitta på bryggan och kolla när ni kommer över fjärden. Hoppeligen:)