Sanningen om Den lilla svarta

Jag borde ha sovit men det funkade inte . Det är kanske inte meningen att man skall sova på dagen. Det fick bli promenad. Utanför stod grannen Anders - och plötsligt såg jag en liten svart lurvig varelse som kom springande mot mig. Tyckte mig  ha sett den nyligen. På min fråga om det möjligen var så att deras lilla hund var på rymmen igår morse, nickade Anders lite generad. Jag som är van att vår  jycke rymmer tyckte inte att han skulle behöva skämmas.
Jamen då är det klart, sa jag. De var därför Darwin sprang runt alla hus i går morse - utan att komma på vår inkallning. Uppriktigt sagt så kände jag mig lite lättad.
Det var inte bara husse och mattes hjälplösa tillkortakommande som hundfostrare - det fanns ett lockbete. Men tur, de var en kille.

Kommentarer

Susy sa…
Va skönt det kan vara att få höra att det finns en orsak ibland!
...och jag som trodde att du köpt dig något nytt raffigt...
Eivor sa…
Besviken va...men nu var jag ute efter en vassare rukbriksättning..:)