Hemma igen

Where am I gonna sleep tonight
Jag kom att tänka på Amy MacDonald och en  i mina ögon träffsäker beskrivning av unga idag.

Dom betraktar sig inte som så unga längre då de närmar sig 30 år och på väg in i det etablerade samhället. Men då Matts med sin sambo är hemma blir de alltid lite som förr, inte så att jag sitter upp och väntar att han skall komma hem. Nä jag sover lugnt, men vaknar då de ramlar in vid 04.00 på morgonen. Nere i köket slamrar det av porslin och aptiten är det inget fel på. Darwin har avancerat i intelligens och skäller inte i desperation. Tvärtom sitter han innanför dörren och väntar.

På förmiddagen då jag förhoppningsfullt tittar i kylskåpet är resterna av gårdagsmiddagen uppäten och de unga sover lugnt på övervåningen fram till 12.00. Men jag är lycklig att de är hemma och sprider sin ännu ungdomliga atmosfär kring oss.  Dessa två vet förstås var dom skall sova numera.

Kommentarer

Pettas sa…
Ja, det är gott att få ha dem hemma nu och då:).