Morgonrunda efter hunden.

Snabbt uppstigande idag då Darwin lyckades smita ut då Bj. öppnade dörren för att ge sig iväg till jobbet. Vår springer spaniel är en ivrig jakthund i själen så han snurrade runt och spårade alla fyrbenta som vandrat omkring i skydd av nattens mörker.

Efter nästan en timme lockande och pockande, springande hit och dit, satte jag mig i bilen, startade den. Darwin stod i beråd att köra ännu en spårrunda..men då motern puttrade och jag öppnade bildörren blev rädslan att bli lämnad ensam för stor. Jag hade äntligen fångat in honom.

Jag tänkte på alla Barbroprogram och hundpedagoger som vi studerat och lyssnat till. Åter får man stå där med skammens rodnad på kinderna och inse att vi är inte så duktiga hudpedagoger. Ännu är det den vilda unghunden som bestämmer om sin tillvaro. Åtminstone ibland.

Foto: ordjorden
Till all lycka var det inte lika halt på vägarna som det var igår. Också en start på dagen.

Kommentarer

Lilith sa…
Så fint du kom igång då...med en pulshöjande busjakt. ;) Bra att ha tillgång till bil. *fniss*
Eivor sa…
Så kan man också se på det. *finss, med lite pinsamhet i:)
Susy sa…
Det är inte lätt att ha småbarn ;)