Titta, det har snöat.






flygfoto:ordjorden. Kastelholms slott








Äntligen kunde jag från min plats i Gulle  558  åter blicka ned över Åland som nu är helvitt, men med en strålande sol som lade skuggor och ljus över öarna. Min man, piloten tittar över öarna och manövererar det gula planet med lätthet. Sedan jag sist var upp och flög har minst två revolutioner inträffat i världen, först i Tunisien och den här veckan i Egypten. Men uppe på tusenfemhundra fot över den blå himlen pågår inga revolutioner.

flygfot:ordjorden.Koörsgrunne
Vi vänder nosen över Lumparens kärnis och närmar oss Vårdöbro medan jag letar efter udden där vår stuga finns. Jag tvekar, för Högholm som ligger på andra sidan fjärden ser ut att ha minskat både höjd och volym. Men slutligen ser jag vår udde med stugan inbäddad av träd och snö.

Kommentarer

Pettas sa…
Fina vinterbilder! Kastelholms slott ser nästan ut som en modell av papper.:)
Hälsa din pilot!
Eivor sa…
Vad skönt att ni är hemma igen. vi var faktiskt en sväng över Geta idag. Tog bilder av er hus som blev riktigt bra. Jag skall lägga ut dem snart. Men just nu är jag stressad då jag skall till en konsert.
Vackra bilder! Kul med texten till!Och Vårdö bron åkte vi under med båten:) Men nästa gång det blir av blir det påväg till er stuga!
Paul sa…
Fina bilder! Jag börjar smått längta till tiden då kung Bore släpper sitt grepp och låter fjärdarna glittra igen!
Eivor sa…
Man tackar! De är så roligt att fota från luften. Och jag är benägen att hålla med dig om Kung Bore. Bort me honom.
Susy sa…
Vackra bilder, men fy tusan så trött jag är på snön och kylan nu!
Eivor sa…
Detsamma. Idag så steg jag ned mig mellan isblock och sten på promenaden. Det är så man kan bryta benen...