Dagen är räddad

foto: ordjorden
Jag och Bj. var i Stockholm vid Katarinabangata  sommaren 2009 och min kamera fångade denna affisch. En artist, eller grupp med namnet The Tallest Man on Eart. Ett spännande namn på en artist, tyckte jag. Nu har jag hittat honom på Youtube och är glatt överraskad. Jag har valt en stilla ballad med exellent gitarrspel. Han musicerar i en folklig musiktradition med influenser av Bob Dylan och Jonny Casch. Det   är okey. Dagen är räddad.

Senare letade jag lite mer på honom och fann att han heter Kristian Mattson är svensk, född i Dalarna och som mycket riktigt jämförs med Dylan. Och faktiskt är han redan känd och  berömd  - fast jag missat honom. Men de beror nog på ålder och lyssnarvanor.

Kommentarer

Pettas sa…
Ja, den är okay!:D
Ha en fin räddad dag!
Eivor sa…
Fint att du kollade in honom:)I kväll blir det nog att åka och höra Judiths orgelkonsert i Lemland. Men inget för publicering.
Ha en räddad dag du också:)