Lite som förr

foto:eivor Lindström
Staffan och Yana har varit hemma över helgen och förgyllt vår vardag. Åter har huset fyllts av snabba fotsteg uppför trappan till övervåningen., där stänger de in sig i rummet och stannar kvar i evigheter. Tycker jag.  Ut kommer de sedan försiktigt och frågar efter mat, och de njöt verkligen av maten jag lagade åt dem. Lite mer påkostad än vad deras studentekonomi tillåter. Men jag tycker de är så underbart att kunna få laga mat till mina kära. Ingen uppoffring alls.
Nu är de på väg tillbaka till Stockholm -  inte med Rosella - för hon har plötsligt satts in på någon annan rutt. Tack för att Eckerölinjen finns.

Och Bj. och jag var till Ålandsmässan i går och där fick vi , mycket oplanerat, se Janne Schaffer. Han är en legend på många vis, som skrivit mycket musik för gitarr. Jag tyckte den senaste var den mest välkomponerade låten. Inte illa att bara bli bättre med åren. Och är det inte det vi hoppas på, innerst inne.

Kommentarer

Pettas sa…
Oj, Janne! En av mina favoriter!
Ha det gott-kram!
Du hann få ett kort av dem iaf. Bra! ,,, så man vet hur de ser ut nuförtiden.
Eivor sa…
Ja, det kan nog hända att du inte sett Staffan på någon månad. har du träffat Yana?. Och bra med FB nu vet jag när Julia fyller år.
Eivor sa…
Var du inte riktigt kry från flunsan. Hoppas du är i form igen. Men nog var det fint att för en så billig penning få se en så etablerad artist.
Fint foto!
Du lagade helt säkert jättegod mat till dem!
Eivor sa…
Ja, de var både hungriga och nöjda. Yana tycker jag skall öppna restaurang:)
Ja men det ska du ju göra! ja kan komma o servera :)
Eivor sa…
Någonstans på Prästö - då. Det blir nog kalas de.:)