Vattenläcka och hybris.

Man försöker att vara perfekt men lyckas inte alltid. Det gäller inte endast mig själv. Då Bj. och jag efter en viss kamp mot nordvästvinden på skidor i går tog oss ut till stugan möttes vi av en överraskning vi inte velat ha. Det var då vi skulle koppla på vattnet som ett obehagligt brus hördes och en vattenskaskad kom från köksväggen.
Och vad har hänt? Jo vattenledningen hade spruckit. Hur var det möjligt?  Men allt är möjligt om inte teknik och verklighet samarbetar. Vi hade inte lyckats att tömma allt vatten från ledningarna senast. Det för att det inte var möjligt. I den extrema kölden -30 gr som vi hade i vintras frös det även där. Men till all lycka kan vi rätta till det.

Idag drabbades jag av hybris och lade ut en löparslinga på 6,7 km för att bevisa för mig att jag nog var i god form. De var jag ända till jag sprungit drygt 6 km, då det plötsligt högg till i ryggen , men envis som jag är fortsatte jag framåt. Kanske ingen katastrof men nog ett konstaterande att min gamla ischiasskada inte har läkt ut. Men det var ändå riktigt roligt att pröva på längre sträckor. Nu vilar jag åtminstone en dag.

Kommentarer

qx¤&%%%%#¤%&!!!!! Vevar dessutom med båda nävarna i luften!!
Nä usch vad trist med vattenläckan:(
Nu får det bli vår så int mer händer!
Och jag borde byta profilbild till att börja med! Lite väl vintrig bild.
Susy sa…
Sabla kyla som ställer till det överallt :(
Eivor sa…
Ja ,precis som hos dig. :(
Eivor sa…
Ja,det var lite synd men om man sätter extra tappkranar så funkar det
nog nästa vinter.

Ja du får gärna lägga ut något helt nytt som profilbild.