Joggingrundans ögonvila


I dag promenerade jag med hunden Darwin min joggingrunda runt Svibyviken, Mariehamn. Det tog en dryg timme. Normalt brukar jag vara ute i 34-35 minuter då jag springer den.








Blickar jag ut mot Västerhamn så ser jag en längre rad båtar som ligger förankrade i väntan på befraktning. Bekvämt tar jag mig fram över Sviby bron.







På Jomalasidan ligger en snipa och väntar på lämplig vind för att dra ut mot Ålands hav.


Då jag sprungit under våren har jag följt naturens uppvaknande ur den isiga vintern. I dag kunde jag frossa i lila och vita syrener, vita oxelblom, vilda midsommarblommor och en kvardröjande doft av liljekonvaljens sista utandning.

Kommentarer

Pettas sa…
Du har en fin promenad!:)
Eivor sa…
Nog är det fint i Jomala också.som du ju känner till!
Susy sa…
Passade du på att ta foton när Darwin "läste" extra intressanta tidningsinlägg?
Eivor sa…
men oj, nu var jag riktigt dum. Darwin har varit med mig på ett flertal rundor nu. I förrgår gick vi 5km från stugan till vårdöby. Då "läste" han speciellt djurbilagen som handlade om betande kor, kalvar som badade i vattnet, hästar på ängen och en söt liten Vaktel hund. Det är ett bra ämne.