Peggys gårdscafé i Sandö, Vårdö

foto: Eivor Lindström
 Peggys gård är verkligen fin. Höger om husfotot finns en liten damm med myskankor och i trädgården växer många slags träd och blommor. Det finns även flitiga bin - och har man tur - eller otur så vill de gärna kela med gästerna. Men inte stickas. Bara att åka och titta. Och förstås...kaffet är gott..liksom rabarberkakor och gammeldags bullar.

Här är interiörer från Peggys café från sommaren 2009. Det är nya utställningar för varje år. Saknas i bild gör försäljningsbåset, själva butiken och ett mindre utställningsrum bakom. I  år kan man se foton tagna av en man jag inte har namnet på. Det är charmigt och nostalgist hos Peggy.

Vårdös fantastiska skärgård

Utanför Sandö där peggys gårdscafe finns ligger Ledsörafjären med monumentala rosa klippor och små skärgårdsöar. Jag som är född på Ledsöra och nu har del i släktens lilla ö Koörsgrunne känner stor kärlek till denna skärgård.
foto:Eivor Lindström

foto:Eivor Lindström

Kommentarer

Pettas sa…
haha, ibland blir man bönhörd på direkten! Tack för det! Om man är skrockfull av sig så betyder ett bi i håret bara lycka!

:D
Eivor sa…
Men visst vill jag uppfylla mina vänners önskningar.Men jag har aldrig hört att bin i håret skulle innebära lycka. Fast jag tar emot påståendet med glädje. Det gäller ju både mig och Hanna:)