Röda kinder av gröna ärter.

Vi har fin sommarvärme just nu. Ingen stekande sol och ingen vind som blåser. På fredag talar meteorologerna om att det kommer mycket regn över Åland. Förstås bra för växtligheten men mindre bra för musikfestivalen Island In the Sun på Jurmo, Åland. MIna söner skall åka dit.. De får nog utrusta sig med regnkläder och bra tält.

Bj. skall flyga till Stockholm och hämta Staffan i morgon. Då är vädret fint ännu.
jag skall göra några dagar till på Kastelholms slott. Sedan väntar en längre ledighet.

Jag smakade nyss på gröna färska ärter och känner en liten allergisk reaktion av dem. Det var en nyhet för mig. men jag äter väldigt sällan gröna råa ärter. Det gjorde jag dock som barn. 
just nu känns det inte så nödvändigt att skriva blogg. Inte facebook heller. sommaren vill ha sin uppmärksamhet.


Kommentarer

Pettas sa…
Låt sommaren få sin uppmärksamhet och ha det urskönt!

Karin mitt i smeten:)
Eivor sa…
Du är är riktigt i smeten du:)
Susy sa…
För mej får det regna på fredag, men inte på lördag (Auktion på Böjsars) och inte på söndag (Kanalkalaset).