Några dagar i Paris








 Några riktigt fina dagar i Paris i oktober har jag haft tillsammans med yngsta sonen. Staffan och jag promenerade och åkte Metro dagarna i ända. Vi besökte trevliga restauranger och barer och tittade på stadens mest berömda sevärdheter. Men vi gick inte in i Lovern. Kön utanför var alltför lång i regnet. Staffan var en fantastiskt fin guide och han tvekade inte att då och då våga sig på några välvalda fraser franska. Jag kom på mig själv med att börja använda det lilla ordförrådet av italienska jag känner till. Språkförvirring har sina egna logiker, tydligen.

Kommentarer

Pettas sa…
Så härligt att få vara med sin son i Paris! Ett minne för livet!
Anonym sa…
Jag gläds med dej:) Och Staffan tror jag trivdes utmärkt med ditt på besök:)Och jag kan tänka mej att du var minst lika ivrig att upptäcka Paris som Jomala bys vildäppelträd:)/ Linda
Eivor sa…
en mamma (och pappa) borde unna sig att ensamma åka bort med sina barn någon gång. Det är helt sant.
Eivor sa…
Vilken bra uppfattningsförmåga du har Linda:)Jag stortrivdes...och hoppas att Staffan även gjorde det.
Det ser fantastiskt ut!! Sablars, harm att inte en enda moster var med. Han skulle ha kunnat behövt lite ledsagning pojken. På fotot av Staffan och tornet står en kvinna med blå väska. Hon ser ut att ha tappat bort plånboken och passet, liknar faktiskt på mig litet... ;))
Eivor sa…
Föreställer det en miniallegori över dina förträffligheter? Och nästa gång skall moster vara med. Det blir bättre resa då.