Magiska 11.11.11








Vissa år så inträffar magiska nummerkombinationer. Då skall man t ex gifta sig, gå på date, köpa lotter eller starta upp en aktieportfölj. Eller så går världen under. I dag är det just en sådan speciell dag.  I tidsräkningen är det 11.11.11. Det måste absolut betyda något.
För mig har det betytt...att min g-strängs vridknapp gått sönder - e-strängens vridknapp gick förra veckan. Dagens g-strängsknapp den gick sönder ungefär 10.30 CET tid. Inte helt magiskt.

Men visst sker det speciella händelser som att Greklands drama fortsätter. Idag med tillsättande av en ny regering. Det bör nog ses som tur. En som har mindre tur är unga mannen som gått vilse på en isländsk glaciär. Det låter jätte otäckt. Och så läser jag också att hundratusentals lösenord på svenska spelsajter kapats. Det gäller speciellt personer som använder Half-Life och Counter Strike.Hoppades datatjuvarna på tur den här dagen?

Siffermagi har använts i tusentals år. Det är ett sätt att förhålla oss till framtiden har jag också lärt mig idag.

Kommentarer

Ett tu tre händer det. När mitt åttonde underverk till sexiga man gick ut och slog en sjua hade han ingen fyrklövertur. En feminist kom och avundsjukt slog honom mitt i nian innan han i elfte timmen gjorde en tiopoängare i bondtolvan.
/ Lilla älvan
Eivor sa…
Asså...hänger inte riktigt med nu:)Vem är feministen?
n`Greger sa…
Jo, jo den enda siffermagi jag känner till är att; hur jävla mycket jag än jobbar blir det ingenting över på kontot :) Det ät ett nollsummespel hela tiden
Eivor sa…
Mitt konto fungerar precis likadant. Det är inte tätt och ett nollsummespel. Japp. Kära svåger.