Revolution

Knappt hinner det ljusna innan skymningen åter fyller dagen, Men den här hösten är litet annorlunda för mig. Jag upplever inte den som något otrevligt. Snarare tvärtom. Det kan ju förstås bero på avbrottet med resan till Paris och att kölden ännu inte fått makt över luftmassorna.

Världen utanför pågår som vanligt. Yngsta sonen blev skimmad i Paris på sina euron, men  skall få tillbaka pengarna av banken. Banken visste att de växlats till rubel. Rysk maffia på besök i Paris alltså. I Putins land delar man inte längre på bädd och bröd. Tråkigt.
Men jag tänder min ljuslykta för kämparna på Tahirtorget i Egytpen. Revolutioner löper som en Såpa genom Mellanöstern. Lyfter som en bubbla, spricker och försvinner. Också det riktigt tråkigt.


Kommentarer

Hej, här är jag igen!!
Men, man får väl kommentera hur många gånger som helst va?
Tack och lov att vi har det lugnt här. Det lilla knorret som varit över regeringsbygget är som en fis i en korgstol mot det elände som de har där nere. Lyktan är jättefin! Jag tror inte jag har sett den förr.
Eivor sa…
Hej du. Ja här kan kommenteras hur mycket som hellst. Har du slitit dig från kaklandet? Lyktan. Ja den köpte jag på MIO igår. Den brann hela dagen igår. Visst var det pappas dödsdag?
Eivor sa…
Knorret på regeringsbygget är nog mer av den pinsamma sorten. Närbesläktat med byfåneriet.