små bord - av lampor



foto: Eivor Lindström


Även jag har inspirerats av TV 4 programmet Hemma och resultatet ser man här. Jag gjorde som många andra. Alltså tog mig till Emmaus för att inhandla lampskärmar. Sedan blev det en massa jobb med att riva bort tyget och spreja  på med vit färg. De runda bordsskivorna är beställda från Sagulins snickeri och  består av materialet mdf. Bilderna är interiörer dels från hemmet i Dalbo och dessutom i stugan ute i Vårdö.  Bordena är tänkta som sidebord och det mindre går att ställa inuti det stora. Det var ett trevligt jobb.

Kommentarer

Pettas sa…
Tjusigt! Visst är det roligt att ta vara på och återanvända på ett bra och praktiskt, i det här fallet också tjusigt sätt.
Eivor sa…
Tack Pettas. Vi har fint ute i skärgården.Blev serverad Burgundiskgryta av mannen.Sedan kom grannarna kom på besök. Vi har nu två hundar: vår Darwin och deras Mozart. På stugan har vi rätt mycket återanvänt här och det är jag stolt över.
P.S maken hälsar,
Det var tusan så fiffigt! Fint!
Eivor sa…
Visst är det bra att återanvända. Man tackar!
Verkligen snygga! Och mdf var det. Ett jättebra material som man kan göra mycket av.
Anonym sa…
Kommentar från Louise

Såg också programmet där dom lagade stolarna. Det kliade i mina hantverksfingrar men insåg att ja inte vet var jag ska ha dom.
Däremot håller jag på att göra en stol av gamla jeans.
Stommen är av "typ"minkgaller köpt på en fair trade butik.
Roligt och mycket jobb.
Eivor sa…
Ha,ha. du ska alltid vara bäst.Stol av minkgaller och gamla jeans. Du måste fota och lägga ut på Gregers blog. Mycket intressant!
Eivor sa…
Louise, det är inte stolar lampskärmarna gjordes om till - det är bord. Två små sidebord. Dom är mycket lätta i sin konstruktion. du får se då du kommer till stugan någon gång:)
Anonym sa…
Jo, jag visste att det var sidebord.

Jag glömde säga att dom var mycket tjusiga, passar verkligen på stugan.
Den viktigaste funktionen är ändå att få fixa o dona med dom, tycker jag.

Såg Staffan"sötnosen", måste få tag i tidningen.

louise
Eivor sa…
Tänkte väl det:) Nå, jag har köpt på mig de tidningar som går att få tag på. Idag , lördag så åkte han iväg igen. PÅ måndag en snabbtur till Paris för plåtning. Vi hörs på Skype.