Sub contra


Förra natten led Darwin av Insomnia av svårare graden . Han slickade sig, vandra fram och åter över golvet och tassade till nedrevåning och drack vatten. Kanske han har kärleksproblem och längtar efter någon stilig hundfröken. Mannen i huset påstod att han måste väcka honom då han verkade att lida av mardrömmar. Mötet med en stor och tung alfahanne kan ta musten av vem som helst.

På förmiddagen tog själslivets plågor en paus och Darwin sov tungt som en stock under vår vindstrappa, (ursäkta röran - vi bygger inte om). Där har jag min synt för att tas fram vid behov. Darwin sov en ljudlös sömn med huvudet placerat i subcontra registret. Omedveten om mattes fotoblixtar. Själv minns jag att jag i min ungdom sov på golvet under ett bord med en handväska under huvudet ombord på en färja på väg till Åbo.  Något som skulle vara helt omöjligt idag.
Men vår Darwin är musikens beskyddare.

Kommentarer

Man ser vem som "basar" i hushållet!
Anonym sa…
Söta Darwin:)
Anonym sa…
Det var ja som skrev:) / Linda
Eivor sa…
:) kan stämma att Darwin har den bästa basen i huset.
Linda: så söt när han sover... och inte då han hoppar på besökare.
Anonym sa…
Ja,Davin tycks ha det riktigt sjönt.
När man börjar tänka på alla konstiga ställen man har sovit på, oj, oj, oj.
Fast en blogg är inget forum för dessa minnen.

Louise
Eivor sa…
Nä inte bloggen. Vi vet ju om någon som fick kommodspår på ryggen då han vaknade upp efter en fest:)