Systuga

Foto: Eivor L bordduken är Minna Rundberg design

Advent är ju den tid då man skall förbereda sig inför julfirandet. Normalt skulle jag inte gjort så mycket. Bj. är iaf flitig med att sätta upp alla våra minst 10 st ljusstakar och att lägga ur ljusdekorationer i trädgården. Men bara lagom många. Jag brukar bara känna mig stressad och att inte hinna. Och visst finns det några otäcka saker kvar - som att skriva alla julkort. Men, detta år har jag faktiskt sytt nya gardiner till vardagsrummet. Min tanke är att de även skall kunna hänga lite längre och möjligen har jag kvar det röda draperiet. Lite mer arbete än jag tänkt mig. Jag har även hittat nya vinglas på Emmaus för en tia. Vi märke  att sommarens alla besök med ungdomar å sånt gjort att glasen försvunnit. Bra så.

Kommentarer

hahaha :D "Otäcka saker kvar som att skriva julkort... " ja jag blir sluuut! (är lite hysteriskt fnissig sorry)
Eivor sa…
Ja vet. De är lite sinnessvagt då jag faktiskt sytt två uppsättningar gardiner ett draperi plus en stordyna och massor med julstrumpor:)
Lika kreativ som alltid.Jag förstår inte att du hinner med allt! Konserter och sy gardiner och söka hund.
:)
Eivor sa…
Jo, *fniss* det krävs kreativitet att hitta hunden. sy gardiner är bara att sätta sig ned på en stol och trycka på en pedal:)