Vintertillägg


Jag brukar säga att vintern börjar efter min födelsedag den 7 januari. Jag har fyllt år och så har vintern anlänt. Så har det pågått år efter åt. Kanske inte en helt statistiskt säkerställd sanning men i alla fall en klar trend. I år inföll vintern i går eftermiddag. Jag var på mitt tillfälliga vårdjobb i Lemland och måste köra hem i snöstorm. Visst var jag ängslig att bilen skulle stanna. Men motorn spann på lungt och tyst och jag kom hem efter viss möda.

I dag var Bj. till spritbutiken Alko för att inhandla lite rött till fårsteken. Dröm om min förvåning då han ringde och berättade att bilen var kaputt. Den gick inte att få igång igen. Det var bara att ringa bärgningsbilen.
Möjligen lite pinsamt att den stod utanför Alko. "Kanske bara en ispropp" sa min granne som tillika är bilreparatör. För mycket is i groggen då..., undrade jag. Umh.

Men visst har de bistra tiderna infunnit sig.


Kommentarer

Pettas sa…
Japp, nu är vintern här!:)
Han borde ha köpt alkohol till kylaren...
Eivor sa…
Ett bättre vin,alltså?