Eugen Onegin


Här ser ni några av entusiasterna i ett litet operasällskap på Åland. Med iskallt mod tog de sig ann Första akten av Eugen Onegin av Pjotr Tjajkovskij (1840-1893).  


Öppningsscen. Larina överlägger och alla är glada.

Einar Einarsson, Stefan Bäcklund, Annika Lahti, Erica Pettersson, 

Larina: Isebell Bergman

rollfigurer: Eugen Onegin och Lenskij

Filipjevna:Ann-Christine Lundberg, Olga: Erica Danielsson, Larina, samt Tatjana: Anna Tohver. Pianisten: Adam Kiss med Judit Deaki som bladvändare.

Eugen Onegin: Martin Lundberg, Lenskij: Carl-Fredrik Tohver


Släkt och vänner samt operaintresserade i allmänhet slöt upp på Margaretagården i Mariehamn för att lyssna till Första Akten av Eugen Onegin. Vi i publiken uppskattade sången och musiken. Till hjälp hade sällskapet konstnärligaledaren sopranen Anna Tohver och Annas son: operastudernade Carl-Fredrik Tohver. De övriga deltagarna är amatörer, men särskilt vill jag nämna basen, Martin Lundberg som jag tycker skall satsa mer på operagenren. En mycket stor röst bor i honom. Det kändes riktigt fint att få en inblick i denna opera. Och pianisten Adam Kiss följde sångarna på ett briljant sätt. Musiken fick mig att bli påmind om vilken stor kompositör Tjajkovskij ändå var.

Kommentarer

Tack kära syster för att du kom och för alla fina bilder du tog! :)Har inte en bild själv...
Eivor sa…
Det var lite det jag misstänkte. Du kan ladda ned dem till din dator härifrån. jag tycker ni kunde göra om föreställningen och då få lite mer rum för sceneriet. Det var ett stort jobb som alla gjorde.
Johanna sa…
Iskallt mod var ordet! Jag är imponerad och skulle ha velat vara där! Tjajkovsij liksom...! :O
STORT!
Eivor sa…
Nästa gång Johanna skall du inte missa Isebells operaföreställning:)
Anonym sa…
Det var roligt att se bilderna från Isebells premiär, eftersom jag är på resa så har jag ännu inte hunnt gratta henne på riktigt. Detta skickar jag från sonens dator. Fina bilder för övrigt.

Louise
Eivor sa…
Det var riktigt skojigt att vara och lyssna. Jag fotade mycket för att få några bra bilder. En riktigt fin början för operasyrran:)