Mellan regn och snö

Nog gillar jag att få komma till stugan vid havet trots att det blåste isande vindar men luften var frisk och hundens glädje att få springa var stor. Bj. var med och vi lagade lite god mat och kunde sedan ha en avslappande kväll. Med ny TV. På lördag eftermiddag bar det iväg tillbaka till Mariehamn för jag skulle bevaka en konsert med manskören Mariehamns kvartetten. Innan dess hann jag vara en sväng till kyrkogården med lite påskblommor till pappas grav samt besöka min mor.

Jag hann även duscha och göra mig i ordning inför konserten.

Åter hemma efter en trevlig afton tittade jag på mitt favoritprogram "lika smart som en femteklassare" och det var  jag nästan. Men inte alla frågor. Men stava till pessimistisk kunde jag. Att en ständig is kallas permafrost visste jag också.  Och det är ju så att snart är alla TV-program frågesporter eller dokusåpor med tävlingsinslag där deltagarna gråter ut sin besvikelser.

Livet...va är det?


Kommentarer

Full fart i helgen!
Du glömde alla matprogram!
Eivor sa…
ja men matprogrammen är ju också dokusåpor där de tävlar och gråter.