Det rör på sig.

Faktiskt sken solen över trädgården i dag på morgonen. Glatt sögs mina ögon till den storblommande mörkblå-lila klematisen. Så mycket mjukare naturen ser ut med hjälp av solens strålar. Gick så en runda till körsbärstomaterna som står på friland intill hagtornshäcken. Jag har skyddat dem med hjälp av fyra fönster. Inte trodde jag...men, men ..på en mogen liten tomat hängde en slemmig sugpropp sig fast. En mördarsnigel. Vad annat kunde man annat väntat sig. Skydd för sniglarna måste till också där. En stund senare befann jag mig i grönområdet intill vårt staket. Mitt i lingonbuskarna låg en stor sligel och mådde gott av snart mogna lingon. Tja, vad göra? Paradiset har alltid sina ormar.

Kommentarer

Pettas sa…
MÖRDA dem, mörda dem! :)
Ack ja, de där sniglarna, tack och lov så har vi dem inte här.ÄNNU.
Så vacker bild du har! Stämningsfull som bara den. Ingen kan ana att det rör sig kannibaler i den trädgården. Mördarsniglarna äter upp varandra och ändå är de alltför många

ha en fin söndag
Eivor sa…
haha. Tack, tack,jag mördar så mycke jag hinner:)
Härmrd kan meddelas att, för en halv timme sedan fick jag reda på att de minsann hade etablerat sig även i vårt lilla byparadis. FY FAN!
Eivor sa…
Allt fn finns nu i din by. Rådjur, älgar, mördarsniglar. En helt vanlig åländs by, med andra ord. Verkligen synd om er.
+ att det är någon som kastar sina soppåsar längs vägen. Man har lust att lägga en snigel på denna persons öga. Nu måste någon annan ta vara på det.
Anonym sa…
Dom äter precis allt tror jag, utom potatisblast.
Läste eller hörde någon stans att i Spanien där är dom minsann nästan utdöda pga av torkan. Den vi slåss mot är spansk skogssnigel som flytt torkan.

louise
Eivor sa…
jo, sant. Men faktiskt så näter de inte lök heller. Iaf inte vår.